Retourneren

Retour sturen van producten

Wij vinden het heel vervelend dat u niet tevreden bent. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Onderstaand informatie geeft u een handreiking hoe te handelen bij het retour sturen van producten.

Maatwerk is uitgesloten:
U kunt een gekocht product, dat niet aan de door u gestelde eisen of wensen voldoet, retourneren. Daar doen wij niet moeilijk over. Echter hiervan zijn uitgesloten: maatwerkproducten. Deze maatwerkproducten zijn op basis van uw wensen, specificatie en opgegeven maatvoering geproduceerd. Bijvoorbeeld een op maat gezaagde garderobestang of een op maat gemaakte metalen plaat. Deze maatwerkproducten kunt u NIET retourneren. Producten die op maat zijn gemaakt kunnen alleen worden geretourneerd indien er sprake is van normale product garantie, zoals materiaal- en/of fabricagefouten. Ook als de schade is ontstaan tijdens het transport.

Producten die gebruikt zijn bij montage:
Als u producten heeft gemonteerd, verlijmt of op andere wijze gebruikt heeft bij montage dan kunt u deze producten NIET meer retourneren.

Zorg ervoor dat u de retour producten zorgvuldig verpakt:
Helaas komt het voor dan klanten producten los in een doos versturen. Vaak raken de producten dan beschadigd en kunnen wij deze niet terug nemen. Wij zijn hier erg strikt in. Daarom vragen wij u om retourproducten zéér zorgvuldig te verpakken. Dat voorkomt teleurstellingen.

Welke kosten vergoeden wij:
Als u klacht voor vergoeding in aanmerking komt dan vergoeden wij het aankoopbedrag van het product. Indien het product gekocht is inclusief BTW dan vergoeden wij het aankoop bedrag inclusief BTW. Heeft u het product gekocht zonder BTW (zakelijk België) dan vergoeden wij het aankoopbedrag exclusief BTW. Wij vergoeden geen handlingskosten, zaagkosten of knipkosten. Ook de verzend-/transportkosten ontvangt u niet retour.

Onze service:
Metaalstore / HN Metaalbewerking zal zich altijd inspannen om voor uw klacht een passende oplossing te vinden. Dat is vanzelfsprekend. Dit past ook bij de service die u van een Brabants familiebedrijf mag verwachten. Maar natuurlijk wel binnen alle redelijkheid.

Wat te doen:

1. U heeft een verkeerd of beschadigd product ontvangen

Wij adviseren u om uw bestelling direct bij ontvangst te controleren (volledigheid, juistheid product, aantal, transportschade, etc.) alvorens u de levering voor ontvangst accepteert. Bij leveringen van langere lengtes of van grote omvang tekent u de vrachtbrief. Bij ondertekening van de vrachtbrief van de transporteur accepteert u de zending in juiste staat te hebben ontvangen. In geval van schade maakt u een notitie op de vrachtbrief, of u weigert de zending.
Veel leveringen (vb. dpd) kennen geen vrachtbrief. U tekent dan ook niet voor ontvangst. U accepteert de levering aan de deur. Wij vragen u om beschadigingen of onvolkomenheden binnen 3 werkdagen aan ons te melden. Wij zijn hier strikt in omdat de ervaring leert dat – bijvoorbeeld bij verbouwingen – onze producten onbeheerd zijn en dan buiten onze invloed kunnen beschadigen. Is uw levering beschadigt of heeft u niet het juiste bestelde product ontvangen dan vragen wij u hiervan foto’s te maken en deze te sturen naar; info@metaaltore.nl Wij nemen dan direct contact met u op. Om uw klacht verder te bespreken en – in overleg – de oplossingsrichting te bespreken. Onze grondhouding is – hoe dan ook – dat wij trachten uw klacht op een snelle en fatsoenlijke manier op te lossen (binnen alle redelijkheid).

2. U heeft het juiste product ontvangen, maar het voldoet niet aan uw verwachting

In deze situatie kunt u zich beroepen op de zichttermijn van 14 dagen en kunt u het product naar ons retour sturen. Let op; Maatwerkproducten (op basis van uw specificatie / opgave geproduceerd) kunt u niet retourneren. Wij vragen u om het retour product zorgvuldig te verpakken zodat het niet kan beschadigen. Het retourneren van producten is op uw risico. Verzendkosten voor het retourneren komen voor uw rekening.

Retourneren – de procedure

  • U controleert de levering binnen 3 werkdagen op beschadigingen of onvolkomenheden. U meldt deze via info@metaalstore.nl (graag met fotomateriaal)
  • Als u niet het juiste product heeft ontvangen of het voldoet niet aan uw verwachtingen dan stelt u ons binnen 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van het product, op de hoogte dat u gebruik wilt maken van het recht op ontbinding. Wij verzoeken u hiervoor het Metaalstore retourformulier (formulier voor herroeping) te gebruiken online invullen of downloaden als Word document om binnen veertien dagen de koop te ontbinden.
  • Zorg voor een goede verpakking, zodat de retourzending ongeschonden bij ons aankomt.
  • Verzend de artikelen die u wilt retourneren naar onderstaand adres:
    Metaalstore.nl
    HN Metaalbewerking BV
    Avignonlaan 18
    5627 GA Eindhoven
    Zorg ervoor dat uw NAW gegevens en het factuurnummer duidelijk bij de retourzending zijn vermeld.
  • Bij ontvangst van uw retourzending zullen wij controleren of deze conform onze voorwaarden is afgeleverd. Wij bevestigen de retour ontvangst per email. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terugstorten op uw IBAN. U ontvangt hiervan een email bevestiging. Het retourneren van producten is op uw risico. De verzendkosten voor het retourneren komen voor uw rekening. Metaalproducten zijn wat betreft maatvoering en gewicht heel divers. Wij kunnen u derhalve vooraf geen opgave aanreiken over de hoogte van de verzendkosten.

Heeft u vragen aan Metaalstore? Wij helpen u graag verder.

Dat kan telefonisch via 040-8459333 maar bij voorkeur via het Metaalstore contactformulier.
Heeft u een vraag over maatwerk dan graag een email naar: info@metaalstore.nl
Wij vragen u om uw vraag/wens duidelijk te beschrijven. Graag ook een schets/tekening toevoegen met de exacte maatvoering.
Wij nemen dan binnen enkele dagen contact met u op.

Met vriendelijke groet;  Uw team Metaalstore

Contact opnemen
Inloggen bij Metaalstore